dinsdag 8 december 2015

Wat is het best passende werkplek concept voor uw organisatie én medewerkers?

Op welke wijze zorgt u ervoor dat al uw functionele eisen terugkomen in uw nieuwe werkplekomgeving? Het werkplekadviestraject van Aces helpt u de juiste keuzes te maken! 


Ontwikkelingen te over
Het Nieuwe Werken, Bring Your Own Device en Cloud Computing zijn termen die je de laatste jaren veel hoort. Hoe speelt uw gemeente in op al deze veranderingen? Hoe biedt u op de meest efficiënte manier een werkplek aan uw gebruikers aan? Hierbij zijn onderwerpen als kosten, stabiliteit en veiligheid van groot belang. Aces heeft een groot aantal nieuw werkplekomgevingen ingericht bij gemeenten. Mede daarom helpt een door Aces uitgevoerd adviestraject u antwoord te krijgen op wat de beste werkplekomgeving is voor uw organisatie en uw gebruikers.

Het advies geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:
  • Welke desktopconcepten zijn voor uw organisatie geschikt?
  • Wat zijn de verschillen per leverancier?
  • Hoe verandert het werkplek gebruik en wat heeft dit voor consequenties op het beheer?
  • Wat is de impact en welke licenties zijn er benodigd?
  • Hoe gaan we om met alle mobiele apparaten en het beheer ervan?
  • Is onze huidige storage en back-upomgeving nog wel geschikt?
  • Hoe stellen we slim applicaties beschikbaar?
  • Tegen welke migratie uitdagingen lopen we aan?

De juiste aanpak
Ons adviestraject helpt u bij het maken van de juiste keuzes. Dit traject volgt een gestructureerd stappenplan om te achterhalen welk werkplekmodel het beste bij uw organisatie past.  Hierbij dient een balans gezocht te worden tussen de volgende drie uitgangspunten:
de gebruikerservaring
de impact op IT beheer
het kostenaspect

Het Aces adviestraject
Wij starten met een Workshop  over de huidige marktontwikkelingen en mogelijkheden die er verkrijgbaar zijn. Daarna vindt er een inventarisatie plaats en analyseren wij uw huidige omgeving. Ook het applicatielandschap wordt hierin meegenomen. In de volgende stap brengen wij de functionele eisen en uitgangspunten in kaart. Wij kijken hierbij naar uw organisatie- doelstellingen en ambities. 

Dit alles verwerken we in een concept advies  Hierbij houden we rekening met de belangrijkste marktontwikkelingen en de ruime ervaring die we hebben opgebouwd met gelijkwaardige trajecten. Na evaluatie met u stellen wij een definitief adviesdocument op. 

Het definitieve document bevat alle voor het adviestraject relevante onderdelen inclusief een eindadvies van ACES. Het adviesdocument is een "blauwdruk" voor de nieuwe, gewenste situatie.

Aces de ICT specialist voor de lokale overheid
Al sinds de oprichting in 1996 heeft ACES zich verregaand gespecialiseerd in het marktsegment “lokale overheid”. Een groot deel van de medewerkers is al meer dan 20 jaar betrokken bij ICT projecten binnen de gemeentelijke overheid. Het belangrijkste DNA van Aces is een combinatie van specialistische kennis, vertrouwen, servicegerichtheid en een grote betrokkenheid bij onze opdrachtgevers.

Geïnteresseerd?
Bent u geïnteresseerd in een advies over werkplekconcepten? Neem dan gerust contact op met een van onze adviseurs. U kunt ons bereiken via nummer 040-2654 5300 of via het mailadres consultancy@aces-it.nl




    Aces BV  -  Dillenburgstraat 49  -  5652 AM  Eindhoven